Det er sådan vi ved at livet er kærlighed

Her er en kærlighedsmeditation som jeg ofte starter min dag med. Brug et par minutter på at lægge mærke til og føle hver af disse fem aspekter af kærlighedens natur ...

Det er sådan vi ved at livet er kærlighed

Har du lagt mærke til at livet rummer alt? Alle mennesker, alle tanker, alle følelser, alle kroppe, alle situationer og omstændigheder, det største og det mindste, alle galakser, sandkorn, det mindste lille åndedrag, alt, alt, alt.

Det er sådan vi ved at livet er kærlighed.

Har du lagt mærke til at alt i livet støtter dig? Gulvet under dine fødder, tøjet på din krop, luften, din vejrtrækning, tyngdekraften, alt, alt, alt. Du er badet i støtte, og der er intet du kan gøre for at være afskåret fra støtte. Har du lagt mærke til at du også støtter livet tilbage? Når du gør dit arbejde, passer dine børn, er en trøstende skulder for dine venner. Alt er støtte og du er støtte.

Har du lagt mærke til at alt i livet sker for dig – ikke imod dig? Hvis du har svært ved at se det i forhold til noget der sker i dit liv lige nu, så spørg dig selv hvorfor dit liv er bedre, fordi det der sker, sker. Se om du kan finde mindst tre autentiske eksempler på at dit liv er bedre lige nu, fordi det der sker, sker (eller skete). Hvis du f.eks. er syg lige nu, kunne det være at dine tre eksempler ville være:

- Ved at ligge stille er jeg faktisk kommet i kontakt med nogle uforløste følelser, som det har været godt for mig at være med

- Jeg har fået større påskønnelse for mit forhold til xxx

- Jeg er blevet opmærksom på at det ville være godt for mig at blive bedre til at sætte grænser over for min familie

Du kan godt se det, ikke ...

Har du lagt mærke til at alt i livet er fuldkomment lige nu? Ja, alting i livet er i konstant vækst og bevægelse, men i hvert nu øjeblik er alting samtidig fuldkomment. Frøet. Fuldkomment. Spiren. Fuldkommen. Den lille plante. Fuldkommen. Det unge træ. Fuldkomment. Det fuldvoksne træ. Fuldkomment. Den kæmpestore gamle eg. Fuldkommen. Fuldkommen, fuldkommen, fuldkommen. Det samme gælder dig. Uanset hvor du lige nu er på dit livs rejse, er du lige nu ... fuldkommen.

Har du lagt mærke til at jo mere forståelse du har af livets natur, jo mere kærlighed føler du i dit hjerte? At jo mere du forstår at vi alle dybest set ønsker og prøver at opnå det samme – lykke – men at vi samtidig i vores uskyldige ubevidsthed modarbejder os selv ...  jo mere kærlighed og medfølelse føler du for dig selv og andre. Forståelse er nøglen til kærlighedens hjerte, til kærlighedens himmerige. Ikke i nogen fjern, overjordisk dimension. Men lige her, lige nu, midt i smerten, midt i travlheden, midt i dit liv. Ja ...

Med kærlig hilsen
Tim Ray
Forfatter, blogger, underviser og facilitator
www.beamteam.com

Relaterede artikler efter område

Del indlæg

• Google
  • Facebook
  • linkedin
  • twitter

Kommentarer

log ind eller opret konto for at skrive kommentarer