Psykolog i København Camilla Bruun

Stressbehandling

Blog forfatter

Stress

Når du har stress og stress symptomer, har du befundet dig i en livssituation, hvor du er blevet overbelastet.

Der kan være forskellige faktorer, der har indflydelse på dit stressniveau, fx faktorer i dit arbejdsliv, i dit parforhold og i din familie.

Stress er ikke et svaghedstegn, men snarere et tegn på at du har forsøgt at være stærk for længe.

Arbejdsrelateret stress

Hvis din stress er arbejdsrelateret, har din arbejdsplads et stort ansvar i forhold til at skabe mindre stressende vilkår for dig. Måske du er i en sådan situation, hvor din arbejdsplads er villig til at tage ansvar og foretage de nødvendige ændringer i dine arbejdsvilkår, men hvor du er nået til et stressniveau, hvor du har brug for hjælp til at nedbringe din stress.

Læs her mere om arbejdsrelateret stress og udbrændthed: artikel

Mange arbejdspladser påtager sig desværre ikke ansvar, når medarbejdere får stress. De individualiserer i stedet problemet, og gør selve medarbejderen som har stress til problemet. Dette kan betyde, at man så oven i sin stress-problematik, let kommer til at skamme sig over at have fået stress. Måske du er i sådan en situation.

Måske du er sygemeldt, eller måske du er i en situation, hvor du har forladt en arbejdsplads, som ikke ville eller kunne ændre på vilkår, som var for stressende for dig.

Stressbehandling

Du kan have brug for hjælp til at genopbygge dig selv og til at finde hen til en livssituation med mindre stress. Dette gælder uanset om din stress er arbejdsrelateret, eller om din stress er relateret til privatlivet eller til begge dele.

Det kan være svært at få klarhed over, hvad der er det rigtige at gøre, når man er stresset. Det kan være vanskeligt at få overblik over, hvad der skal til, for at man får det bedre, og det kan være svært at foretage handlinger, som man godt ved er nødvendige, når man er stresset.

Som psykolog kan jeg hjælpe dig med at finde mere ro og klarhed indeni, og jeg kan hjælpe dig med at finde ud af, hvad du skal gøre, for at få det godt.

Lyt til din krop

Når din krop udviser stresssymptomer, er det vigtigt at lytte til kroppen. Der er mange ressourcer at hente ved at lære at mærke efter i kropppen, hvad der føles rigtigt for dig og forkert for dig. At lytte til følelserne og fornemmelserne i din krop, er en vej til at leve på en måde, hvor du er tro mod dig selv.

Jeg guider dig til at mærke efter i din krop, hvad der føles rigtigt for dig.

Når du har stress, har du måske haft for meget fokus på, hvad der forventes og kræves af dig. Det kan nu være godt for dig at have fokus på spørgsmål som "hvad har jeg brug for?", "hvad har jeg lyst til?".

Jeg kan også hjælpe dig med at håndtere følelser, som måske blokerer for, at du kan få taget nogle nødvendige beslutninger. Ofte er der en angst forbundet med at tage beslutninger omkring paforhold, familie og arbejdssituation, selvom sådanne beslutninger måske er rigtige at tage. 

Ved at lære hvordan du bedst forholder dig til sådan en angst, kan det blive meget lettere for dig at få taget de rigtige beslutninger.  

Mindfulness

Jeg bruger mindfulness-terapi i stressbehandlingen. Mindfulness er afstressende, da du her lærer at finde ro lige nu, i din krop og i dine tanker. Jeg giver dig nogle simple redskaber til at finde ro indeni, som du efterfølgende selv kan anvende i din hverdag.

Du er velkommen til at kontakte mig på mail: mail@camillabruun.dk eller tlf.: 21 18 34 36, du kan også læse mere på min side : www.centerforselvvaerd.dk

Kærlig hilsen

Camilla Bruun, psykolog

 

 

__________________________

Camilla Bruun, psykolog i København K
Læs mere på: http://elskdigselv.com/

Relaterede artikler efter område


Del indlæg

  • Google
  • Facebook
  • linkedin
  • twitter
Stressbehandling med mindfulness psykolog Camilla Bruun