Reklamebureau og PR Bureau Levlykkeligt Live

Sådan får du mere ro i sindet

Et roligere sind kan være svært at opnå, når man har bekymringer og forstyrrelser helt op til ørene. Men det rolige sind er altafgørende i forhold til at undgå at blive stresset. Derfor vil vi i denne artikel give dig nogle gode råd til, hvordan du kan få mere ro og mindre stress i en travl og hektisk hverdag.

Prioritér din tid
Du har kun 7 dage om ugen, og mange af dagene er langt de fleste beskæftiget i et fuldtidsarbejde, der skal passes. Du er derfor nødt til at komme til accept med dig selv om, at du naturligvis ikke kan nå alt det, du gerne vil på denne korte uge.
Du er derfor nødt til at prioritere din hverdag og huske at gøre plads til, at du også kan afstresse. Prioritér dine arrangementer således at du kun deltager i de vigtigste ting. En god prioritering er altafgørende for at få en naturlig hverdag til at hænge sammen.
Det betyder derfor, at du skal være bedre til at kunne sige fra overfor ting, du ikke har lyst til. Du er nødt til at være egoistisk, når det kommer til dit helbred.

En sund livsstil
Den sunde livsstil er en af de ting, der kan give dig helt fornyet energi og overskud i hverdagen. At dyrke regelmæssig motion, vil sende endorfiner til din hjerne, som vil udskille et glædehormon, der vil give dig en positiv tilgang til dine bekymringer og forstyrrelser i hverdagen.
Sund mad er også essentielt, hvis du ønsker at takle de udfordrende situationer bedre, og for igen at bevare et roligt sind.
Du vil blive overrasket over, hvor stor en forskel du vil kunne se, allerede efter et par uger.
Hvis du er i den ældre aldersgruppe, og ikke har mulighed for at dyrke sport, kan du med fordel tjekke Livet Som Senior ud. De har en masse træningsudstyr, du kan benytte dig af i stedet for.

Snak om dine bekymringer
Det værste du kan gøre, når du gennemgår en svær periode, er at brænde inde med alle bekymringerne selv. Det vil langsomt hobe sig op, og pludseligt vil alt sammen komme ud på en gang. Så prøv at undgå dette udbrud, og tal med dine nærmeste om, hvad der plager dig.
De vil desuden også kunne vejlede dig og give dig noget sparring i, hvordan du bedst muligt kommer helskindet igennem perioden.

Få rigeligt med søvn
Søvn er den vigtigste faktor for, at vi vågner op med en positiv tilgang til den nye dag. Søvn holder dit humør op, holder dine blodkar i form, forbedrer din hukommelse og mange andre gode ting. Rigeligt med søvn er dog en luksus, som kun de færreste kan krydse af, men der er alligevel nogle ting, du kan gøre for at få en bedre nattesøvn.
Først og fremmest skal du indrette dit soveværelse, så det er behageligt og føles rart. Desuden er det vigtigt, at du slukker alt elektronik 2 timer før du skal i seng, da signalerne fra elektronikken vil holde dig vågen.
Hvis du er en ambitiøs kaffedrikker, er det som tommelfingerregel en god ide at holde sig fra kaffe 6 timer før sengetid, da koffeinen først nedbrydes i din krop efter 6 timer.

Forhåbentligt kunne du bruge disse tips til at få et roligere sind i din travle hverdag. På quinde.dk kan du læse meget mere om livsstiltips og sundhed.

C:\Users\Analyst\Downloads\laptop-3317007_640.jpg

 

Relaterede artikler efter område




Del indlæg

  • Google
  • Facebook
  • linkedin
  • twitter

Kommentarer

log ind eller opret konto for at skrive kommentarer
Sådan får du mere ro i sindet