Magter du ikke Mindfulness? Så prøv det her i stedet for

Som med flere andre færdigheder kræver Mindfulness meditation (meget) øvelse. Uden (daglig) praksis kan du kun forvente små forbedringer. Og det er netop det som får mange til at stå af. Man får det simpelthen ikke gjort.

Af flere grunde. De har ikke tid eller den disciplin der skal til. Andre keder sig eller falder i søvn. Nogle bliver forvirrede, om de nu også gør det "korrekt". Og giver op.

Andre gange fokuserer vi for meget på etiketten "mindfulness" som i sig selv skaber distance og begrænsning.

Men lad ikke etiketter og metoder stå i vejen. Her kommer et trick der ikke burde skræmme nogen væk, og som du meget let gøre til en del af din dagligdag.

Sådan praktiserer du "Mindfulness" uden meditation i 2 enkle trin:

Trin 1: Vælg en aktivitet, fx når du er i bad, smører mad etc.

Trin 2: Gør det i halv hastighed og vær overopmærksom på dine bevægelser, som i en slow motion film.

Så træner du nemlig bevidst opmærksomhed lige nu og her. Prøv det i 30 sekunder. Næste gang et minut. Næste gang, så måske endda tre minutter. Det er helt op til dig. Bare gør det hver dag – også selvom det lyder fjollet.

Efter bare en uges tid vil denne lille slow motion mindfulness øvelse øge din opmærksomhedsevne som du vil kunne mærke som et øget nærvær i din dagligdag. Mærker du forskellen, kunne det jo måske ligefrem gå hen og blive startskuddet til igen at give siddende Mindfulness et skud ;-)
 
Måske virker det også for dig ;-)

God fornøjelse
Frk. Fortuna

__________________________

Frk. Fortuna

Relaterede artikler efter område




Del indlæg

  • Google
  • Facebook
  • linkedin
  • twitter

Kommentarer

log ind eller opret konto for at skrive kommentarer
Mindfulness - magter det ikke. Så prøv dette. Læs mere