Migræne - sådan kan du mindske migræne

Da jeg researchede til migrænebogen, talte jeg med mennesker der havde opnået færre og mildere migræneanfald via kostomlægning.

Den pige jeg var allermest skeptisk overfor, viste sig at være hende der havde fat i noget af det rigtige (for mig)

Hvis du lytter til mine interviews med Alicia, vil du høre på mine spørgsmål, at jeg er så uenig i det meste hun siger. Du finder ialt 3 interviews og det første hedder nr. 12

Da Alicia Grant fortæller, at hun spiser op til 10 bananer til morgenmad, at hun ikke spiser mere end 10% fedt og 10% protein, tænker jeg HVAD!

Når man har haft så mange smerter, som jeg har haft med migræne, er man villig til at prøve hvad som helst. 

Jeg har prøvet kost med lav kulhydrat og høj protein, stenalderkost mm. men jeg fik det bare værre og værre.

Og jeg har slet ikke tal på, hvor mange penge jeg har brugt på kosttilskud  (som ifølge 80/10/10 ofte vil gøre mere skade end gavn)

I marts besluttede jeg mig for at give Alicias råd et forsøg. På fem måneder har jeg mærket massive resultater.

Har tabt mig 6-8 kg. Er ikke helt klar over min præcise vægt, da jeg startede for går ikke så meget op i det. For mig handler det om mere energi og smertefri.

Har fået meget mere energi. Før havde jeg sommetider brug for at sove til middag. Det sker aldrig nu.

Og har fået færre og mildere migræneanflad. Får dog stadig migræne i forbindelse med menstruation, men jeg er sikker på, at det bliver bedre med tiden og anfaldene er mildere end normalt.

Ultra kort fortalt, så lever jeg efter 80/10/10 som går ud på, at 80 % af dine kalorier stammer fra kulhydrater (fra frugt og grønt) 10% fra fedt (Nødder og kerner) og 10 % fra protein (grøntsager)

Masser af frugt, grøntsager og meget lidt fedt fra avocado eller nødder. 

Hvis du er interesseret i mere inspiration, er du velkommen til at sende mig en mail, så vil jeg give dig links til de mest interessante youtubekanaler, websites mm. 

Jeg er så begejstret, og vil gerne sprede budskabet til dem, der også vil have glæde af det.

Ved godt at der ikke findes en one size fits all plan, men har ikke mødt nogle, der ikke har fået mere energi efter de har spist mere plantekost.

Levende mad giver levende mennesker. Død mad giver døde mennesker. Hvad er der mest prahna i, en død hormonpumpet ko eller en saftig mango?

 

__________________________

Relaterede artikler efter område




Del indlæg

  • Google
  • Facebook
  • linkedin
  • twitter

Kommentarer

log ind eller opret konto for at skrive kommentarer
Migræne - spis dig rask. Læs med her