Reklamebureau og PR Bureau Levlykkeligt Live

Markedsføring, der ikke koster spidsen af en jetjager

For de fleste virksomheder gælder det, at jo flere der kender til virksomhedens navn og logo, og jo flere, der ved, hvad virksomheden står for, jo bedre går forretningen. Især for nystartede virksomheder handler det virkelig om at få spredt budskabet om, at man findes, men også veletablerede virksomheder kan have brug for et synlighedsspark for at kunne konkurrere på markedet. Hvis du som virksomhedsejer mangler inspiration til, hvordan du spreder budskabet om din virksomhed uden at spendere spidsen af en jetjager på online markedsføring, så læs med her.

Brug virksomhedens ansatte som reklamesøjler

Et af de bedste steder at starte er ved virksomhedens ansatte – der findes nærmest ikke bedre ambassadører end medarbejdere, der er glade for deres arbejdsplads, og som står inde for det, de laver. Hvis der ofte kommer kunder i nærheden af medarbejderne, eksempelvis i en butik, er det en fremragende idé at medarbejderne bærer profiltøj, hvor virksomhedens logo er fremhævet. På den måde bliver butikken også mere strømlinet, og det er let for kunderne at se, hvem der arbejder i butikken.

Udbred logo og slogan

En anden idé, der ikke koster alverden, er at deltage i forskellige arrangementer med de ansatte – eksempelvis stafetløb, hvor alle medarbejderne bærer løbetøj med logo og navn på, så de virkelig kan sprede budskabet om virksomheden ude blandt folk. På den måde giver du også medarbejderne mulighed for at have det sjovt med hinanden uden for arbejdspladsen, og du udstråler både overfor ansatte og omverdenen, at virksomheden går ind for motion og sundhed. Virksomhedens logo, og eventuelle slogan, kan også udbredes ved firmagaver, som gives til kunder og samarbejdspartnere. Her er det en god idé at vælge en ting, som ofte bliver brugt, og som vil blive eksponeret mest muligt. Nøgleringe, kaffekrus og powerbanks er blot nogle få idéer til, hvilke gaver med logo du kan forære til kunder og samarbejdspartnere.

 

Relaterede artikler efter område




Del indlæg

  • Google
  • Facebook
  • linkedin
  • twitter

Kommentarer

log ind eller opret konto for at skrive kommentarer
Markedsføring, der ikke koster spidsen af en jetjager