Underviser i konflikthåndtering og kommunikation Pia Hardy

Kursus i konfliktløsning i København

10/09/2018 - 09:00

Kursus i konfliktløsning: Lær at forebygge og håndtere konflikter

Ønsker du at forebygge og håndtere konflikter inden de vokser sig for store og skader både samarbejdet og din trivsel? Vil du være fortrolig med de teknikker og metoder som succesrige konfliktløsere bruger? Så vil dette kursus give dig både indsigt og praktisk træning i, hvordan du tackler konflikter så gode og holdbare løsninger findes, og relationen til modparten styrkes.

Dette kursus styrker dig i at håndtere og løse konflikter konstruktivt og succesfuldt. Du træner bl.a. spørgeteknikker og aktiv og anerkendende lytning med det formål at skabe tillid og styrke relationen til modparten.

Du arbejder med konfliktdæmpende og klar kommunikation der skaber løsninger som imødekommer vigtige interesser og behov. Endvidere lærer du metoder og træner effektive værktøjer til at bevare roen og overblikket, forstå selve konfliktens kerne og vælge den konfliktstrategi som er mest konstruktiv i situationen. Læs også mere om kurset i konflikthåndtering her >>>


Hvem deltager?

Kurset er for alle som ønsker at forebygge og håndtere konflikter og mestre dialogens svære kunst i konfliktfyldte situationer. Vores kursusdeltagere kommer fra mange forskellige brancher og erhverv. Det kan være medarbejdere med kunde eller borgerkontakt, tillidsrepræsentanter, HR-personale, ledere, undervisere, rådgivere, konsulenter, behandlere m.m. De kompetencer du får på kurset, kan du bruge både på dit arbejde, i familien og alle de sammenhænge, du i øvrigt indgår i.
 

Udbytte for deltageren

På kurset i konflikthåndtering får du en forståelse for hvad en konflikt egentlig er, hvorfor den opstår og hvordan den trin for trin kan eskalere hvis den ikke håndteres i tide. Du lærer at udforske og afdække konfliktens kerne og forskellige årsager, og du får metoder til at skabe en ligeværdig og konfliktdæmpende dialog med de involverede parter.

Du lærer teknikker til at håndtere og rumme stærke følelser både hos dig selv og andre med det formål at bevare roen og overblikket i konfliktfyldte situationer. Du får indsigt i forskellige konfliktstrategier og hvordan du vælger den rigtige. Og du træner teknikker til at stå fast, sige fra og modstå andres manipulation.

Du træner konfliktløsningens kunst trin for trin og styrker din evne til at udtænke kreative og holdbare løsninger der tilgodeser alle involverede parter. Alt i alt styrker du din evne betydeligt til både at forstå og arbejde med konflikter - både når du selv er involveret, men også hvis du ønsker at støtte andre i at løse konflikter.

På kurset får du udleveret Fortuna Kursers egen kursusbog i konflikthåndtering og konfliktløsning.
 

Udbytte for virksomheden
Når den enkelte medarbejder eller leder bliver bedre rustet til at håndtere og løse konflikter, får hele virksomheden gavn af det. Konflikter kan desværre fylde rigtig meget hos de involverede parter, men også i deres omgivelser. En arbejdsplads med uløste konflikter skaber ofte ineffektivitet, demotivation, stress og flere sygedage.

Når flere medarbejdere eller ledere mestrer kunsten at opfange og reagere konstruktivt på konfliktsignaler i tide, så vil virksomheden opleve et arbejdsmiljø hvor samarbejdet, motivationen og effektiviteten i virksomheden er styrket.

 

Indhold og form på kurset i konflikthåndtering
Undervisningen i konflikthåndtering er intensiv og afvekslende. Vi arbejder med teoretiske oplæg, fælles refleksion og masser af praksis, eksempler og øvelser i aktiv lytning og konfliktdæmpende kommunikation.

Undervisningen tager udgangspunkt i deltagernes egne udfordringer, erfaringer og oplevede konflikter - alt sammen for at gøre kurset så levende og praksisnært som muligt. Du arbejder bl.a. med at:

  • Konfliktforståelse - hvorfor opstår konflikter, og hvordan eskalerer de hvis du ikke tager hånd om dem i tide

  • Forstå og udforsk dine egne og andres forskellige konfliktmønstre og reaktioner

  • Lær at afdække konfliktens kerne og dens bagvedliggende årsager

  • Lær at lytte aktivt, fokuseret og anerkendende og skabe den tillid som giver gode løsninger

  • Skab indsigt og forståelse for din modpart ved brug af effektfulde spørgeteknikker

  • Få metoder til at dæmpe konflikten og styrke relationen – træn ligeværdig og klar kommunikation

  • Få indsigt i forskellige konfliktstrategier, og hvordan du vælger den bedste i situationen

  • Træn trin for trin Fortuna Kursers konfliktløsningsmodel til at nedtrappe og løse konflikter

  • Sådan håndterer du egne og andres stærke følelser i en konflikt

  • Lær teknikker til at stå fast, sige fra og modstå manipulation

  • Metoder til at modtage og give konstruktiv feedback.

 

Din underviser

Underviser i konflikthåndteringPia Hardy er erhvervspsykologisk rådgiver med speciale indenfor erhvervspsykologi og kommunikation. Hun har mange års erfaring i at rådgive og undervise virksomheder i samarbejde, kommunikation og konflikthåndtering. Pia Hardy er certificeret konfliktløser og mediator og certificeret coach efter international standard. Hendes baggrund er bygget op af mange års kurser, uddannelser og erfaringer med kommunikation og konflikthåndtering på arbejdspladser og i erhvervslivet. Hun er oprindelig uddannet lærer og ingeniør og har en bredt funderet tilgang til erhvervslivet og arbejdspladser.

 Deltagerne vurderer Pia Hardy som en topengageret og inspirerende underviser med fokus på den enkelte kursist og dennes styrker og udfordringer. Hun lægger vægt på, at deltagerne får ny viden og masser af praktisk erfaring med sig hjem, så hverdagens udfordringer kan håndteres endnu bedre.

Referencer på kurset i konflikthåndtering

Pia Hardy har bl.a. haft deltagere på kurset fra:
Deloitte, Miljøstyrelsen, Novo Nordisk A/S, Novozymes, Brother International, Fiat Finansiering, Dansk Retursystem A/S, Kommunekredit, Advodan, CBS, Codan Forsikring A/S, Dong Energy, PFA Pension, Rigsrevisionen, Vattenfall A/S, BDO kommunernes Revision.

 

Datoer for åbne kurser

10.-11. sept. 2018
22.-23. nov. 2018
24.-25. jan. 2019
17.-18. jun. 2019
9.-10. sept 2019
18.-19. nov. 2019

Varighed: 2 dage fra kl. 9-16

Pris: 8.950 kr. ekskl. moms pr. deltager

Underviser:  Pia Hardy

Sted: Hotel Ascot, Studiestræde 61,  København

Kontakt for mere info: ph@fortunakurser.dk
eller ring til 20 32 32 69 eller 70 70 79 18

__________________________

Pia Hardy - Fortuna Kurser & Coaching
Kommunikationsrådgiver og erhvervscoach
Direkte: 2032 3269
Telefon: 7070 7918
ph@fortunakurser.dk
www.fortunakurser.dk




Del indlæg

  • Google
  • Facebook
  • linkedin
  • twitter
Konflikthåndtering kursus: Lær at håndtere konflikter. Læs mere