Stress Kurser og Arbejdsglæde Psykolog Johnny Schultz

Kundeservice Kursus - god kundehåndtering

Blog forfatter

Kundeservice - kursus i god kundehåndtering

Få metoderne der styrker kunders oplevelse af god service

Som en sælger udtrykte det: ”Det er 10% af vores kunder der bruger 90% af vores tid”.

Sælgere, og medarbejdere med direkte eller telefonisk kundekontakt bruger ofte urimelig meget tid og energi på kritiske, krævende utilfredse kunder uden at opnå et positivt resultat. 

På kurset lærer god kundehåndtering og en række kommunikationsmetoder, der kan anvendes over for kritiske og krævende kunder så unødige diskussioner og konflikter undgås. Desuden lærer du at tilfredsstille kundens helt berettigede ønsker og behov så kunden får en positiv og uforglemmelig oplevelse af din virksomhed.

Kurset God Kundehåndtering arbejder med følgende temaer:

  • Kommunikation og transaktionsanalyse. Kommunikationsmetoder, der kan anvendes på en positiv måde i tilspidsede situationer med kunderne.
  • Kommunikationsmetoder du kan anvende over for kritiske og krævende kunder så du sikrer dig at kunden føler sig hørt, forstået og respekteret?,
  • Aggressionshæmmende kommunikation.Hvordan praktiseres den over for utilfredse og vrede kunder?
  • Hvordan afslutter du en samtale som kører i ring eller trækker i langdrag men uden at kunden føler sig afvist?
  • Verbal og nonverbal kommunikation: Hvordan skaber du overensstemmelse mellem dit verbale budskab og dit kropssprog, så du fremstår som en imødekommende, saglig og professionel medarbejder der har fuld kontrol over situationen?
  • Kommunikation og empati: Hvilke psykologiske betingelser skal du opfylde, for at kunderne har tillid til dig? 
  • Kundeservice. Hvad forstås ved begrebet service, og hvilke generelle og specifikke behov har kunderne for god service?
  • Hvilke servicestrategier skal netop din virksomhed satse på for at få tilfredse kunder?
  • Kundebehov. Hvilke behov har kundeer? Hvad skal du opfylde for at din virksomhed fremstår som professionel og serviceminded?

Undervisningsform

Kurset veksler mellem teoretiske oplæg og diskussion, baseret på deltagernes egne erfaringer. Der indgår træningsøvelser, som tager udgangspunkt i deltagernes egen hverdag. Der bliver mulighed for træningsøvelser med efterfølgende feedback.

Kontakt: direktør i Stressmanegement og arbejdspsykolog Johnny Schultz ved at klikke her: Kundeservice Kursus - god kundehåndtering

__________________________

StressCoach og Psykolog Johnny Schultz
Læs mere om stress kurser, trivsel og arbejdsglæde
http://www.stressnet.dk

Relaterede artikler efter område


Del indlæg

  • Google
  • Facebook
  • linkedin
  • twitter
Kundeservice Kursus - kursus i god kundehåndtering. Læs mere