Reklamebureau og PR Bureau Levlykkeligt Live

Gør boksehjemmetræning til en sjov og udfordrende fornøjelse

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold 

Gør hjemmetræningen til en sjov og udfordrende fornøjelse

Corona har betydet en lang række restriktioner i det danske samfund. Særligt forskellige træningsfaciliteter er underlagt en lang række krav, samtidig med at der kan være en øget smittefare i det lokale fitnesscenter. Det har sat danskerne på prøve, når det kommer til at klare træningen derhjemme. Men vi har heldigvis en god løsning til dig.

Boksning er kendt for at være en hård disciplin, der kræver både styrke og god kondition. Du kan gøre din hjemmetræning både sjovere og mere udfordrende ved at boksetræne hjemmefra. Det kræver kun det rette udstyr, og så er du klar.

Få det rette bokseudstyr til din træning

Boksning kan udføres på mange forskellige måder, og har du ikke plads til en boksepude, kan du udelukkende vælge at benytte dig af ’air boxing’. Her bokser du ud i luften og arbejder med både teknik og hurtighed.

Men for den fulde fornøjelse skal du have det nødvendige bokseudstyr til din boksetræning. Du skal selvfølgelig have et par boksehandsker, der passer til hændernes størrelse. For at beskytte dine led bedst muligt bør du købe bandage, du bruger omkring hænderne under dine handsker. På den måde får du den optimale beskyttelse mod de hårde stød.

Derudover kræver boksning også boksepuder. Har du kun plads til få redskaber, bør du vælge en sandsæk. Det giver dig de optimale forudsætninger for at arbejde med forskellige slag og eventuelt spark, hvis du gerne vil prøve kræfter med kickboxing. Vil du udelukkende arbejde med hurtighed, bør du vælge en speedball.

Sådan kommer du godt i gang

Inden du begynder med at bokse løs derhjemme, er det vigtigt at kende til nogle af grundprincipperne ved boksning. Ved at bruge eksempelvis YouTube kan du få god træning i forhold til fodstilling, teknik og hændernes placering under boksning.

Teknikken er grundelementet i boksning, hvis du vil udføre det korrekt og passe på din krop. Følger du ikke teknikken, kan du risikere at pådrage dig skader, og det gælder særligt i forbindelse med kickboxing. Her kan de forskellige spark medføre vrid i dit knæ, hvis du ikke udfører dem korrekt.

Brug internettet de første par gange, og træn udelukkende din teknik. Det giver dig et godt fundament for at komme godt fra start uden skader. 

Sammensæt din boksetræning

Boksning er højintensitetstræning, og det vil med garanti give dig sved på panden. Men for den optimale træning skal du sørge for at sammensætte din træning på den rigtige måde. Først og fremmest er det vigtigt, at du varmer alle led op, inden du påbegynder din træning. Her kan du eksempelvis arbejde med knæløft, hælspark og sprællemænd.

Derudover kan du vælge selv at sammensætte din træning eller få inspiration fra programmer på nettet. Sammensætter du det selv, er det en god idé at opbygge forskellige kombinationer løbende. Start med to slag med 15 gentagelser, og byg herefter ét slag mere på i hver kombination. Det giver dig mulighed for at fokusere mere på din teknik og de hurtige bevægelser, hvis du ikke skal huske på samtlige nye slag i hver kombination. Derudover giver det pote, hvis du afslutter din træning med core-øvelser. Det er nemlig essentielt for at blive en god bokser. 

 

Relaterede artikler efter område



Gør boksehjemmetræning til en sjov og udfordrende fornøjelse