Holistisk Wellness og Naturlig Skønhed for kvinder

Corona nedlukningen - tips til hvordan du holder dig positiv

Det er ikke let, men det er påkrævet, at ændre kurs, og dyrke optimisme

Når nyhederne er undergang og mørke - som det har været siden udbruddet af coronavirus - er det svært for selv de mest optimistiske blandt os at forblive positive. Det er sandt, at vi er nødt til at tage denne virus alvorligt. Det er i stand til at forårsage alvorlig sygdom, død og drastiske langtidsændringer i hvordan vi lever og arbejder. Det kan endda ødelægge økonomien. Det er let at være fokuseret på disse ulykker: de ser ud til at være næsten de eneste emner, der er dækket af lokale, nationale og internationale nyheder.

Men disse tanker vil være kontraproduktive. Der er naturligvis ting, du har brug for at vide om coronavirus-udbruddet, for at beskytte dig selv og dem omkring dig. Men du behøver ikke at blive en COVID-19-ekspert, og du behøver heller ikke at høre om enhver ubehagelig detalje fra daggry indtil sengetid. Fokuser i stedet på det positive, så du har den energi og den beslutsomhed, der kræves for at overkomme denne storm.

Her er otte tips til hvad du kan gøre:

1. Begræns dit medie indtag. Du kan se 24-timers nyhedskanaler, lytte til alvorlige advarsler i radioen eller besøge utallige websteder og blive bombarderet med øjeblikket. I stedet kan du vælge en enkelt nyhedskilde og beslutte, hvor meget tid du vil bruge på den hver dag. Hold dig derefter til din plan.


2. Tænk over fortiden. Få håb fra din tidligere modstandsdygtighed. Du har sandsynligvis udholdt andre uforudsete, større livsforstyrrerende ting, såsom naturkatastrofer, tab, sorger, sygdom eller økonomiske udfordringer. Du klarede det! Og du er stærkere på grund af dette. Vid, at du også kommer igennem dette.

Mind dig selv om din modstandsdygtighed regelmæssigt.


3. Se en sjov video. Takket være YouTube's enorme popularitet er der tusinder af videoer, der kan hjælpe dig med at fjerne tankerne fra de aktuelle begivenheder, om ikke andet, så bare i tre minutter ad gangen. Begynd med at bogmærke de sjoveste blandt det du ser, så du kan vende tilbage til gentagelse, når tingene føles dystre.


4. Pas på dine naboer. Du har muligvis en lav risiko for alvorlige konsekvenser af virussen, men det er måske ikke det samme for dine naboer, hvis immunsystem er kompromitteret. Handlingen med at checke ind hos dem (selvfølgelig med behørig afstand) vil ikke kun få dem til at føle positive følelser, det vil få dig til at føle dig godt tilpas og minde dig om, at der er andre, for hvem denne tid er endnu mere stressende. Du kan også købe en plante og stille til dem ved døren, med et lille kort.


5. Støt dine foretrukne lokale virksomheder. De tomme sæder hjælper ikke en restaurantejer med at betale personalet eller holde restauranten i gang. De mange alternative behandlere og terapeuter er aktuelt uden indkomst, grundet lockdown. Køb eventuelt et gavekort for at hjælpe virksomhedsejeren nu, og forudbetale et dejligt måltid eller en god behandling, så du allerede nu planlægger at fejre, når denne pandemi er bag os.


6. Send gaver med posten. Det er måske ikke klogt at give dine kære friskbagte godbidder lige nu, men du kan eventuelt sende dem et kort eller en gave med posten. Uventede godbidder kan være enorm glædeligt og beroligende i tider med stress. Dette er især værdifuldt for ældre, der bor på plejehjem. Mange faciliteter har lukket deres døre for alle besøgende, hvilket får beboerne til at føle sig endnu mere isolerede og sårbare. Folk der bor alene kan også føle sig meget ensomme i denne tid.


7. Udøv tilfældige handlinger af venlighed. Efterlad eksempelvis en konvolut med en lille gave til leveringspersonen, der stiller  dine varer og forsyninger uden for din dør. Din venlighed kræver ikke nødvendigvis et monetært udlæg. Du kan skriv en uopfordret boganmeldelse til en ven af ​​dig, der er forfatter. Du kan kommenter en kollegas facebook-indlæg med noget positivt og opløftende. Du kan sende et regulært brev med påskønnelse til en ven eller kollega. Aktuelt kan du også sende gækkebreve. Mange i Italien brød ud i sang og bifald for at ære deres sundhedsarbejdere. Tak renovationsmedarbejderne ved dit hjem eller vagterne på din arbejdsplads for deres bestræbelser på at holde tingene sikre. Tænk på dem, der kunne drage fordel af din tanke og generøsitet, og sæt derefter handling på.


8. Lav en daglig opgørelse. Afslut din dag, hver dag, med en positiv anerkendelse af noget, du har opnået, oplevet, lært eller er taknemmelig for. Det vil hjælpe med at fortynde noget af den negativitet, du har indtaget fra nyhedsstrømmen, og minde dig om, at ikke alt, hvad der sker lige nu, er dårligt eller deprimerende.

I tider med konstant negative oplysninger, har du brug for en modgift, så du kan bevare din positive holdning og gå fremad med beslutsomhed og håb. Vær bevidst omkring at udføre aktiviteter, der er positive, hjerteopvarmende, stressreducerende og latterinducerende!

Sammen kommer vi igennem det - på afstand.

Olympia Strunch 

 

__________________________

Womanifesto - fanebærer for holistisk, feminin sundhed og naturlig skønhed. Se mere her: https://www.womanifesto.shop/

Relaterede artikler efter område




Del indlæg

  • Google
  • Facebook
  • linkedin
  • twitter

Kommentarer

log ind eller opret konto for at skrive kommentarer
Corona nedlukningen - tips til hvordan du holder dig positiv. Læs mere