Terapi- og Udviklingshuset KBH

Selvudvikling og tidens trend - om det at udvikle sig anno 2020

Terapi og selvudvikling tager afsæt i tiden, ændrer sig og tilpasser sig løbende den aktuelle tids behov - inspirerer os mennesker til at tackle netop de udfordringer tiden byder på.

Om vores tid

Teknologien og udviklingen har ført en masse godt med sig. Meget er lykkedes, og meget har vist sig at kunne lade sig gøre. Vi er som mennesker blevet beriget i vores liv, selv synes jeg det på mange måder er både imponerende, fascinerende og dragende. Jeg er taknemmelig, så absolut at jeg ikke vil være det foruden...

Da det - som i alle andre af historiens tider - også har sin pris at leve i vores tid, i denne her enorme lidt individualiserede udvikling, så følger en del af vore tids kollektive menneskelige udfordringer selvsagt i kølvandet herpå.

Jeg påstår at det for nogle er en tid hvor ting som sorg, sårbarhed, tvivl, usikkerhed og det uperfekte forsøges undgået - og hvor nærhed og det dybe fællesskab har lidt svære kår. En tid hvor mange indimellem nok løber lidt for stærkt, er lidt for præstationsorienterede, bliver lidt for alene, eller vil lidt for meget; med den bagvedliggende angst og usikkerhed - samt stress og stressglæde, det nu engang giver - og med det chok det kan give, når det ikke længere lykkes at løbe stærkt nok, altså der hvor det svære stædigt og for alvor presser sig på.

Terapi og selvudvikling anno 2020

Med de øjne kan terapi her anno 2020 være dit rum til at få detaljen med, reflektere og stoppe op. Et sted hvor du kan mærke, træffe valg - og være. Lægge planer for at ændre hvad du ændre kan, samt acceptere og forstå det der er fast. Et sted med plads til både din tvivl, usikkerhed og lyst. Til dine tanker, dine følelser og det der nu er. Med plads til at du kan regulere dig selv, arbejde med dine strategier, din sårbarhed - og dine grænser. Et sted med rum og plads til at du kan bane din vej.

Terapi-og Udviklingshuset KBH ApS
Studiestræde 30A, 3. sal
1455 København K
Telefon 25 94 03 30
https://terapihusetkbh.dk

Relaterede artikler efter område

Del indlæg

• Google
  • Facebook
  • linkedin
  • twitter

Kommentarer