Skilsmisse papirer og 1000 CD’er
Lige præcis i dette øjeblik ligger der underskrevne skilsmisse papirer og 1000 CD’er i min bil.
Lige præcis nu bløder mit hjerte.
Lige præcis nu rammer ensomheden, utrygheden og splittelsen mig.
Jeg har ellers været fra min eks-mand i et halvt år, hvor jeg har nydt friheden i fulde drag.
Friheden til gøre skøre og dejlige ting.
Friheden til at nyde andre mænd.
Friheden til at fokusere på at bringe min vision ud i verden – til at lytte til mig selv, til at udtrykke mig.
Det var mit hjerte, der guidede mig til skilsmisse.
Mit hjerte, der elsker at udtrykke sig.
Det er mit hjerte, der nu bløder og lader ensomheden stikke sit hoved frem.
Mit hjerte, der aldrig lader sig nøjes, men altid udstikker retningen imod en uvis fremtid.
I min bil ligger de underskrevne skilsmisse papirer, der blot skal postes, så slippes fortiden.
I min bil ligger de 1000 CD’er, der 1000 gange udtrykker mig og mit budskab.
Budskabet om altings perfekte natur.
Budskabet om at favne livet, som det er.
Om ikke at dømme, men acceptere… Den brudte illusion om til døden os skiller, det faktum at jeg er blevet en birolle i mine børns liv, glæden over det frie udtryks mulighed og alle de skønne møder med nye, dejlige mennesker.
Kærligheden, der omkredser det hele.
De intense følelser, alle tårerne i mine øjne, det åbne, blødende hjerte. 2 drenge i min seng, en fragmenteret mor, selv-bebrejdelse, selv-kærlighed og alt derimellem. Fra det sorteste sorte til det fløjsbløde hvide og alle de grå toner derimellem. Drengene, jeg har til låns. Drengene, jeg må slippe til deres livs vej.
Jeg falder, jeg slipper, jeg glider og alt mærkes. Jeg tigger om en pause fra livets intensitet. Nogle arme jeg kan gemme mig i. Et fælles åndedrag med en mand. Sammensmeltningen. Selvforglemmelsen. Den kropslige ekstase. Sindet, der falder til ro. Sjælen, der danser i mørket. Og den nye dag, der ankommer.
Et øjebliks pause
Mikael, for fanden, tak for turen. Vi gjorde det godt. Vi har skabt mirakler sammen og det er tid til at slippe. Jeg elsker dig…
På tirsdag bringer jeg min Yoga CD ud i verden. Min vision, mit budskab, min kærlighed.
En rejse mod helhed.
Lone
Meget meget rammende! Lettelse og smerte på én gang - AV hvor livet gør ondt en gang imellem. Alle erfaringerne i sådanne oplevelser og perioder er heldigvis noget vi kan bruge videre i livet og det lysner igen :-)