Mindfulness er for alle

… alle der ønsker mere livskvalitet… og livsenergi.

Energien kommer, når du bliver bevidst omkring, hvad det egentlig er, der sker. Hvad er det, der giver dig energi og hvad dræner dig.

Når du mærker dig selv – når du mærker kroppen – når du er opmærksom lige i dette ”NU”. Når du ”bevæger dig fra dit hoved” og ned i kroppen, - så mærker du ”dig”.

Det kommer ikke af sig selv, - du vælger at leve mindfuldt eller du vælger noget andet.

Og vælger du at leve mindfuldt vil du mærke og observere kroppens signaler, for du har bevidst valgt at være med det, der er. Rumme det der er, - uden fordømmelse.

Du observerer; - hvad er det lige, der sker her? Og igen har du et valg, - du kan følge flowet eller du kan vælge at gøre noget andet. Når du er opmærksom og observerende, tager du beslutninger, der kommer indefra.  

·       Derinde fra, hvor du allerede har sorteret støjen fra…..

·       Derinde fra, hvor det er dit autentiske jeg, der vælger, uanset hvad du har ”lært” af andre gennem tiden….

Du mærker din krop i stedet for at være i dine tanker. Er der for mange tanker – giver det tankemylder, der kan komme til at overskygge, de signaler kroppen giver dig.

I mindfulness arbejder vi ud fra, at vi ikke er vores tanker og følelser, men det er noget, vi har. Det kan for nogle synes nyt og anderledes, - men efterhånden vil det give mere og mere mening, …..

Mindfulness er opmærksomhedstræning– så du kan ikke ”læse dig til mindfulness”. Mindfulness er ikke noget vi dyrker ligesom en anden sport nogle gange om ugen, men muligheden er, at vi får mere ud af den sport, vi dyrker eller andre interesser, når vi kan være fuldt tilstede, med det vi gør. Det giver et naturligt overskud ”på energikontoen.”

Og hvordan arbejder vi så med mindfulness – det gør vi blandt andet ved åndedrætsøvelser, forskellige former for meditation, kreative tankegange, - hvor ”plejermodellen” slippes eller undersøges – lette fysiske øvelser som fx yoga samt nærværsøvelser, dialog om de mindfulde principper og andre øvelser.

Mindfulness bliver som en rejse ind i os selv, hvor vi hverken er i fortiden eller fremtiden. Mange mennesker har en tendens til at være i fortiden, - det ”der var en gang” eller ”det der vil ske i fremtiden”. Risikoen for stress er til stede, når vi bliver ”revet med” i myldret af tanker – over en længere periode.

Når vi er så fokuseret på tankemyldret, er vi så meget i vores hoved, at der er risiko for, at vi ikke mærker kroppen.

Så lad mindfulness blive en del af dit liv, det holder støjen på afstand - og du vil mærke din krop og livsenergien.

Du mærker at du lever – mindfuldt!

Læs mere på www.mindmentor.dk om mindfulness, workshops, coaching og livsenergi

Lene Kirk, Mindfulness instruktør, Coach, meditationslærer

__________________________

Lene Kirk, Coach og psykoterapeut, med speciale i livsenergi og naturterapi, mindfulness instruktør & Yin Yoga lærer.
Læs mere her: https://www.mindmentor.dk

Relaterede artikler efter område




Del indlæg

  • Google
  • Facebook
  • linkedin
  • twitter

Kommentarer

log ind eller opret konto for at skrive kommentarer
Mindfulness for alle der ønsker mere livskvalitet