Klangoplevelser ved Anne Viese

Søvnløse nætter - gode råd til at sove bedre og dybere

Gode råd til at sove bedre:

  • Spis en overmoden banan 
  • Sæt storetåen i madrassen og kør hælen rundt i cirkler 
  • Drik kirsebærsaft
  • Bestil melatonin på apoteket
  • Oplev Klangmassage 

Ja, der er mange gode råd til at sove bedre og dybere.

Måske søger du ikke råd om at sove dybt eller godt, men råd om faktisk at kunne falde i søvn! 

Måske kender du til det at når det endeligt lykkedes dig at sove, så sover du højst en time eller to af gangen. 

Måske vågner du endda med et sæt? Så oplever du sikkert, at hjertet galoperer afsted og halsen føles tør, når du fx vågner kl 3 om natten og vender og drejer sig og ikke kan finde ro...?

Hvad gør du så, når hjertet sidder helt oppe i halsen på dig og du lige har drukket en tår vand? Lægger du dig så ned igen? Og ligger uroligt i sengen, hvor du venter på at kunne falde i søvn...

Men minutterne ja timerne flyver afsted og snart lysner det udenfor og arbejdet kalder. Pligterne kalder. Du står og og slæber dig igennem morgenen og dagen og har egentlig allermest lyst til at sove.

Mens du klarer dig igennem dagen med tunge øjenlåg og slaphed i kroppen, dejser du omkuld i sofaen efter at have snuppet en hurtig håndmad. Så sidder du der igen, foran flimmerkassen og ser serier. 

Når du skal i seng, strækker du den lige lidt for du ved, at du alligevel ikke kan sove, når du ligger under dynerne. Du kan ligeså godt hygge dig med de der lakridser eller den der rødvin, du tog hul på igår. Så stryger timerne afsted og den bliver over midnat, inden du sover.

Hvis du overhovedet falder i søvn...?

Måske hviler du dig blot. Du ligger med lukkede øjne, mens tankerne flyver rundt: Har du nu husket dette eller kunne du have gjort det bedre. Fik du udført dine opgaver, så du selv kan være glad og tilfreds hermed? Gjorde du det overhovedet godt nok??

Hvad tænker folk dog ikke om dig. Det du sagde blev sikkert misforstået eller også misforstod du en person du talte med. Er jeg overhovedet god nok... hvem gider dog at være sammen med mig! 

  • Tænk hvis man kunne trykke på en knap så tankerne blev stille eller helt forsvandt? 
  • Tænk hvis kroppen kunne opleve ro hele natten igennem?
  • Tænk hvis man kunne få en hel nat med dyb sammenhængende søvn?
  • Ja tænk hvis det blev muligt?

Det bliver muligt, når du lægger ønsket væk for en stund og ligesom vidsker tavlen ren. Men det er jo så meget sagt, hvordan gør man det?

Jeg kan kun vise dig den vej, jeg selv har gået gennem søvnløshedens (frygtelige) nætter.

Det lyder enkelt blot at sige:

1- Gå i seng før kl. 22.30

2- Læg dig på højre side og placér din højre hånd flade på dit 3. øje.

3- Luk dine øjne og lyt til klangfrekvenser fra klangskåle på CD eller lydfil.

4- Efter en time, hvis du ikke er faldet i søvn vender du dig om på den side du plejer at sove.

5- Her trækker du vejret dybt ind gennem næsen og langsomt ud gennem munden. Tæl dine udåndinger. Når du har talt alle udåndinger og er nået til tallet 100, slapper du af. 

6- Hvis du stadig ikke er faldet i søvn skal du spænde op i alle kroppens muskler, spænd i lårerne, knæene og underbenene. Spænd dine arme, dine skuldre, dine hænder og dine fødder. Spænd maven og spænd i ryggen. Gør det flere minutter af gangen i hvert område.

Hold pause og udfør nr 5 igen (hvis ikke du er faldet i søvn nu) Husk blot at tælle fra 100 til 99 til 98 og så videre.

Sover du stadig ikke, så udfører du 2 plus 3.

Jeg kan anbefale dig at forære dig selv denne CD: “Stress af med Klangkoncert” - den indeholder 3 lydfile: Stilhedens lydlandskaber, Klange der taler til hjertet & Sov godt med klangkoncert.

Jeg har selv benyttet den til som naturligt sovemedicin og jeg har hørt flere der med stor succes har formået at kunne falde i søvn med disse tre klangkoncerter.

Fredelige hilsner

Anne Viese

Stress coach, klangterapeut og meditationsunderviser.

__________________________

Klangoplevelser ved Anne Viese
www.klang-oplevelser.dk

Relaterede artikler efter område




Del indlæg

  • Google
  • Facebook
  • linkedin
  • twitter

Kommentarer

log ind eller opret konto for at skrive kommentarer
Søvnløse nætter - gode råd til at sove bedre og dybere lige her