Mærk RO og VELVÆRE - BRUG TIPPET

Når du har en lille stund, måske i løbet af dagen eller når du lægger hovedet på puden, så prøv følgende lille øvelse. (Her kommer lidt motivation for at prøve den af:)

  • Den skaber ro i krop og sjæl.
  • Den skaber balance i dit nervesystem.
  • Den nedsætter stress og jag (i det nationale forskningscenter for arbejdsmiljø forsker de i teknikken).
  • Den akkumulerer godhed, som en af mine forældrerådgivningsklienter så fint sagde.

    Er det ikke anbefaling nok til at give den en lille chance - og forresten, sagde jeg, at den kun tager ca. 3 min.?
    1. Træk vejret roligt, hvor du efter en indånding venter et øjeblik, inden du puster ud, og efter en udånding venter lidt inden du trækker vejret ind. Tæl til 5 i pauserne.

    2. Efter at have trukket vejret sådan en lille stund - omkring 10 vejrtrækninger - så forestil dig, at du trækker vejret igennem dit hjerte. Bare tænk på dit hjerte. Lig/sid sådan en lille stund.

    3. Genkald dig nu en rar situation fra dagen. Et øjeblik hvor du blev fyldt med glæde, taknemmelighed, eller en anden positiv følelse. Når du har været i den følelse lidt tid, er øvelsen såmænd færdig. - Og dit hjerte slår nu i en fast rytme, som er det, der skal til, for at du mærker ro og velvære og ingen stress overhovedet.
__________________________

Relaterede artikler efter område




Del indlæg

  • Google
  • Facebook
  • linkedin
  • twitter

Kommentarer

log ind eller opret konto for at skrive kommentarer
Mærk RO og VELVÆRE - BRUG TIPPET