6 Nærgående spørgsmål til din forretning
Hvis du er selvstændig eller drømmer om at blive det, er der nogle grundlæggende spørgsmål, du kan starte med at spørge dig selv om:
Hvad vil du virkelig gerne?
Gør du det, som du virkelig, virkelig gerne vil? Hvordan vil du gerne være som forretningsmenneske, og arbejder du med det, du er allerbedst til?
Tager du ansvar for din forretning?
Er det dig, der styrer, hvor du gerne vil hen, eller lader du tilfældige kunder, konjunkturer eller andre udefra kommende omstændigheder styre, hvordan din forretning ser ud. At tage ansvar for sin forretning handler om, på alle mulige måder, at arbejde professionelt for sin forretning. At lægge strategier for, hvor du vil hen, og planer for, hvordan du kommer det.
Hvad er dine styrker?
For at kunne stå stærkt, når du skal specificerer, hvordan du adskiller dig fra dine konkurrenter, og hvad det lige præcis er, dine kunder får hos dig. Er det en god idé at kigge på dine styrker. Hvad er du specielt god til, fagligt og personligt, og på hvilken måde er det unikt?
Hvor god skal du være, for at være god nok?
Mange af os holder os tilbage fra at gå efter det, vi virkelig gerne vil. Vi lader os slå ud af de ydre omstændigheder, og vi tror ikke på, at det er muligt at opnå det, som vi dybest set allerhelst vil. De indre barrierer er ofte vores egen værste fjende.
Hvordan skal din tilgang til dine kunder være?
Tør du tro på, at du selv kan have indflydelse på, hvad det er for kunder, du allerhelst vil arbejde med? Det kan du faktisk. Hvis du arbejder bevidst med det. Både med at finde ud af, hvem dine ideelle kunder skal være, og at sørge for at tage din del af ansvaret for, at jeres relation bliver, lige sådan, som du ønsker det.
Hvordan har du det med tanken om at sælge?
Mange af os har en dårlig smag i munden, ved tanken om, at skulle ud og sælge os selv. Men det bliver faktisk meget nemmere, når du har arbejdet med de ovenstående spørgsmål.
__________________________
Kommentarer
log ind eller opret konto for at skrive kommentarer