Hvad er det egentlig, der er foregået i 2018? Energimæssigt, altså. Og hvad kan vi forvente af 2019? Det får du mit ydmyge bud på lige her.
Ydmyge, fordi jeg i det sidste halve år faktisk ikke har fulgt så meget med som jeg plejer, når det handler om heikopterperspektivet for den nye energi og livet her på planeten (har haft travlt med alt det retrograde arbejde, du kan læse om herunder).
Men jeg synes alligevel at både et tilbageblik og et fremadrettet blik er på sin plads her omkring nytår. Så jeg har dykket ned i nogle af de kilder, jeg har tillid til, og som jeg gennem en del år har haft utrolig stor glæde af at følge i min ascensions-proces (et andet ord for at hæve mine vibrationer).
Here goes:
Måske er du en af dem, der tænker: Heldigvis går 2018 nu på hæld. Lad os få et frisk år at tage hul på. Det her er og har været lidt tungt. 2 skridt frem og 1 tilbage - eller nærmere omvendt.
Hvis du tænker sådan, så er du helt sikkert ikke alene. Og du er heller ikke ved at blive skør. Og du er heller ikke helt umulig og ude af stand til at bevæge dig fremad og bare sådan én, der gentager de samme mønstre og de samme fejl igen og igen.
Men sådan kan det godt være, du føler dig. Og alligevel er alt fuldkommen som det skal være :-)
Hvordan hænger det nu sammen?
Jo, det hænger bl.a. sammen med, at 2018 har været et år præget af utrolig mange retrograde planeter. Og dertil en række måne- og solformørkelser. Begge kraftige astrologiske fænomener, og når de optræder sammen, så bliver det noget af en cocktail.
Inden vi går videre, så lad os lige tage et kig på det med de retrograde planer.
Hvad betyder det?
Nogle gange fremstilles det, at en planet går retrograd (altså bevæger sig baglæns) som noget negativt. Men rigtig mange i den moderne astrologi betragter det blot som en anledning til refleksion.
En mulighed for at gen-besøge vores forskellige gamle mønstre - overbevisninger, vaner, følelser - så vi kan tage stilling til, om de tjener os mere. Eller om der er brug justering/ændring/transformation.
Vi kan også sige, at en retrograd planet inviterer os til at gå indad og kigge lidt på maskinrummet i vores system. Eller at gå tilbage og kigge på fortiden og dens indflydelse på vores nuværende liv. Igen for at vurdere, om der er noget vi skal ha smidt ud i vores styresystemer. Som tjente os engang, men ikke tjener os mere.
Det er derfor, retrograde perioder godt kan få os til at føle, at vi går i står, måske oven i købet baglæns, og at vi bare gentager gamle udtjente mønstre igen og igen. Det gør vi på en måde også - men hvis vi bruger dem klogt, så gentager vi netop for at ændre og transformere det, der ikke tjener os.
Sommermånederne her på vores halvkugle var domineret af, at ikke mindre end 5 af de store og - for os her på Jorden - betydningsfulde planeter var retrograde på samme tid og i en periode på flere måneder.
Det behøver sikkert ikke yderligere forklaring at forstå, at det i sig selv gav anledning til et ordentligt serviceeftersyn af maskinrummet på mange forskellige områder (de forskellige planeter påvirker jo netop forskellige områder og lag i vores liv).
Måske husker du, hvad du havde gang i i sommer? Måske ikke.
Men så husker du måske Oktober og November, som har været præget af noget yderst vigtigt, når vi ser det i lyset af det år, der står for døren og hvad det nu har i ærmet.
For i Oktober og November har nemlig først Venus og derefter Merkur været retrograde.
Venus står for kærligheden, det feminine princip og for alle hjertets sager, kan vi sige. Og når hun går retrograd, så inviterer hun til en alvorlig refleksion over, hvordan det egentlig står til med kærligheden i vores liv. Ikke mindst kærligheden til os selv. Som det hele jo starter med - as you know.
I denne retrograde periode har Venus også bedt os tage stilling til, hvad ægte kærlighed egentlig er. Har vi forvekslet kærligheden med noget andet? Med afhængighed? Med behagesyge? Med medlidenhed? Skal vi ha justeret vores opfattelse af kærlighed?
Og derefter kom Merkur så med sin retrograde periode. Merkur står for sindet, det maskuline princip og alle hjernens sager, kan vi sige. Så han har bedt os om at finjustere vores sind, vores tanker og vores forestillinger, som jo styrer alle vores skabelseprocesser og dermed bestemmer, hvilket liv, vi skaber for os selv.
Den cocktail af en retrograd Venus og en retrograd Merkur har haft til hensigt at rense hjertet og sindet for gamle udtjente koder, så de er klar til at begynde at arbejde sammen på helt nye - og højere vibrerende - måder.
Som 2019 inviterer til.
Lauren C. Gorgo fra thinkwithyourheart.love er en af de kilder, jeg oftest læner mig op ad, når det handler om de store astrologiske aspekter omkring Jorden og deres betydning for vores ascensionsproces og for livet her på planeten i det hele taget. Plus hendes guides, som primært er højt udviklede væsener fra Pleiaderne og Arcturian.
Noget af det, som Lauren og hendes guides forbereder os på er, at der efterhånden er fjernet så mange slør mellem vores fysiske dimension og Universet omkring os, at 2019 bliver året hvor vores menneskelige DNA begynder at smelte sammen med vores stjerne-DNA. Og det er absolut ikke en lille ting.
Det betyder, at vi får mulighed for at komme i betydelig dybere kontakt med dem, vi i virkeligheden er. Nemlig de storslåede, kraftfulde skabere, som er sandheden om os.
Det betyder også, at vi får lettere adgang til vore skaberkraft og dermed altså i højere grad end hidtil kan styre vores egne skabelses- og manifestations-processer.
Den slags øgede muligheder og forøgelse af vores kraft medfører også et stort ansvar. Og for at det ikke skal gå helt galt, at menneskeheden nu får opgraderet vores evne til at tage kraften hjem til os selv så har det været nødvendigt med alt det retrograde arbejde i 2018.
Ikke mindst afbalanceringen af det feminine og maskuline, hjerte og hjerne, kærlighed og sind som siden oktober har været på banen.
For 2019 bliver nemlig også året, hvor vi for alvor skal til at begynde at forstå, at vi skal have hjertet med i vores skabelsesprocesser. Ja, at hjertet og kærligheden faktisk er centrum for vores skabelsesprocesser.
Så det bliver sjælens og hjertets ønsker og ikke egoets og hjernens ønsker, vi manifesterer. Og ikke mindst, hvordan vi så gør det, selvfølgelig.
Lauren beskriver det dels som et højere form for samarbejde mellem Hjerte og Sind, hvor hjertet altså er den styrende faktor, mens sindet udretter hjertets skabelsesprocesser.
Hun kalder udgangspunktet for vores skabelsesprocesser for heart-mind eller heart-brain. (I parantes bemærket kan det sidestilles med det, jeg i mit undervisningsmateriale kalder dit store selv - som altså ser tingene i et højere/større perspektiv end egoet og skaber derfra).
Og dels beskriver hun det også som en form for helhedsbevidsthed, hvor vores 2 hjernehalvdele (som jo også står for hhv det maskuline og det feminine princip) begynder at smelte sammen og ikke fungerer hver for sig men sammen, i en helhed.
Det leder os til endnu en betegnelse, vi kan give de energier, der kommer til at præge 2019, nemlig enheds-bevidsthed. Hvor der ikke er adskillelse mellem hjerte og sind, mellem højre og venstre hjernehalvdel og mellem det maskuline og det feminine.
Alt det ovenstående taget i betragtning, så er al oprydningsarbejdet og den finjustering, 2018 har budt på, i min optik det hele værd.
Selv om det ind imellem er nogle hårde processer, så hjælper det mig at minde mig selv om HVOR stor en transformation vi er i gang med. Årtusinders gamle koder og programmer, som har glemt alt om, hvad kærlighed - som det hele jo handler om - egentlig er. Og som har glemt alt om, hvem vi er og hvor kraftfulde vi er.
Og når jeg dykker ind i disse energi-rapporter, som fortæller om de store perspektiver i det, vi hernede i jord-teamet går rundt og laver, så forstår jeg på et endnu dybere plan, hvorfor det netop er i starten af 2019, jeg er blevet guidet til at genoptage mine fysiske kurser i at tage kraften hjem til os selv og begynde at skabe fra hjertet og sjælen.
Det første af disse LIVE-kurser foregår i Hvidovre. Det hedder De 5 nøgler til at tage kraften hjem til dig selv. Starter 6. januar og løber over 5 kursusgange.
Hvis det lyder som noget for dig, kan du læse mere om kurset her
MED DISSE POSITIVE PERSPEKTIVER PÅ 2019
VIL JEG ØNSKE ALLE I SKØNNE MENNESKER PÅ DENNE SKØNNE PORTAL
ET SANDT HJERTE- OG SJÆLS-BASERET NYTÅR :-)
http://www.anerkendendekommunikation.dk
http://www.ianneia.com
Kommentarer
log ind eller opret konto for at skrive kommentarer