Top 10 - derfor skal du udgive nyhedsbreve

Nyhedsbrevet er det mest effektive markedsføringsværktøj overhovedet!

Der er ikke noget bedre end at starte med at slå et budskab fast med syv-tommer søm! Og der er noget om snakken - for tænk lige en gang på alle de fordele et nyhedsbrev fører med sig!

Top 10 listen “Derfor SKAL du udgive nyhedsbreve!”

  1. Nyhedsbrevet præsenterer dig som eksperten indenfor dit område
  2. Nyhedsbrevet styrker dit brand og det indtryk andre har af dig
  3. Nyhedsbrevet opfattes som “en gave”, fordi det giver læserne værdi
  4. Nyhedsbrevet giver kommende kunder en uforpligtende mulighed for at lære dig at kende, og få et indblik i hvad du står for.
  5. Nyhedsbrevet øger din synlighed hos dine nuværende og kommende kunder
  6. Nyhedsbrevet opbygger en tættere tilknytning mellem dig og dine modtagere
  7. Nyhedsbrevet gør, at du skiller dig fra mængden af dem, der ikke tilbyder gratis mail-service
  8. Nyhedsbrevet gør at DU kan gøre en forskel hos endnu flere - nemlig gennem dine modtagere, når de deler din viden med deres netværk
  9. Nyhedsbrevet uddanner mere end det sælger (og blandt andet derfor kan salgs-sky iværksættere og selvstændige bedre få sig selv til at udgive et nyhedsbrev)
  10. Nyhedsbrevet sikrer at du er “top of mind”, så når dine modtagere lige står og mangler, det du tilbyder, kommer de til at tænke på dig.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Kan du komme i tanke om endnu flere grunde til at udgive nyhedsbreve?
Så del med os andre ved at lægge en kommentar

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

__________________________

Relaterede artikler efter område




Del indlæg

  • Google
  • Facebook
  • linkedin
  • twitter

Kommentarer

log ind eller opret konto for at skrive kommentarer
Kære Bente, vigtige punkter. Fik lyst til at bidrage med en hands-on opskrift: kommer her til fri afbenyttelse og inspiration ;-) Opskrift til et godt nyhedsbrev De to mest almindelige former for nyhedsbreve: er det meget per-sonlige nyhedsbrev som gør brug af opbygningen for formidlende artikler (se opskrift). Og det mere traditionelle erhvervsorienterede som bliver gennemgået her. Det eneste mål, dit nyhedsbrev skal have, er at skabe størst mulig respons – iform af opmærksomhed, loyalitet, branding og ordrer. Der er mange elementer, der skal spille godt sammen. Her er de vigtigste elementer for det erhvervsorienterede nyhedsbrev: Introduktion Skriv en motiverende introduktionstekst med en fængende over-skrift. Introduktionen til nyhedsbrevet skal være så personlig som muligt – det virker bedst når kunden har en oplevelse af one-to-one. En god introduktionstekst kan give rigtig god respons. Produkter Produktfotos med underliggende link direkte til produktet. Flotte produktfotos fanger kundens opmærksomhed – et billede siger me-re end 1000 ord. Tydelige priser Hvert produkt skal være tydeligt prismarkeret, og det skal markeres rigtig tydeligt, hvis du har rabat eller tilbud på et produkt. Altid tilbud Hav altid et godt tilbud med. Det trækker kunderne til, og de køber forhåbentlig også noget mere. Alternativt en konkurrence. Og gør altid dine tilbud tidsbestemte, så kunderne skal slå til inden for kort tid. Sæsonbestemt Nyhedsbreve, der passer til sæsonen, virker altid godt. De fleste kunder følger de samme mønstre og holder jul, fastelavn, konfirma-tion, bryllup osv. Eller har samme behov, hvis det regner, sner, er varmt osv. Det bedste er selvfølgelig, hvis du kan få kunderne til at lave en or-dre her og nu, men mange gange er det lettere at få kontakt med dine kunder, hvis de ikke skal købe noget. Spørg dem om deres mening, tilbyd dem at deltage i en konkurrence, få dem til at melde sig til dit nyhedsbrev, henvis dem til dine gode råd og tips på din hjemmeside, og få kontakt med kunden. Når kontakten først er skabt, og de har fået kendskab til dig, vil sandsynligheden være større for, at de køber noget senere. Hvor ofte og hvornår Det er ikke lige meget, hvornår og hvor tit du udsender dine ny-hedsbreve. Her skal du finde den rytme, der passer bedst til dine kunder. Nogle kunder fanges bedst i arbejdstiden – andre kan bedre bruge tid på det om aftenen. Der er ingen faste regler, men dog nogle guidelines, der er værd at følge: Online og ikke stresset Find et tidspunkt hvor din kunde er online, men ikke er stresset. Det giver den bedste respons. Det tidspunkt er ikke nødvendigvis der, hvor flest kunder er online. Har du mulighed for det: så lav nogle splittests og se, hvilke tidspunkter der giver den bedste kon-vertering. Udsend regelmæssigt Nogle har gode erfaringer med to nyhedsbreve om ugen fx hvis man har nye varer og tilbud hele tiden. Det er meget sjældent, at de samme produkter er med i et nyhedsbrev mere end én gang. At udsende så ofte, stiller krav til kvaliteten af dine nyhedsbreve om nyhedsværdi, tilbud, rabatter m.m. – kort sagt skal nyhedsbrevet have værdi for dine kunder – ellers afmelder de sig. Tilpas til din handelscyklus Nyhedsbreve giver erfaringsmæssigt mere trafik. Derfor kan du bruge det til at regulere trafikken og fx udsende et nyhedsbrev, hvis der er stille ”i butikken”. Fredag er tit en dårlig dag at sende det ud på – folk har andet i tankerne. Men prøv dig frem. Tænk i kundernes vaner Nogle kunder tjekker mails hver dag også i weekenden og om afte-nen – andre kun på arbejdet. Tirsdag, onsdag og torsdag i arbejds-tiden er ifølge eksperterne gode tidspunkter at sende nyhedsbreve på – især til B2B kunder. Weekenden kan også være godt – men det afhænger af, hvem dine kunder er, og hvad du sælger. Planlæg i god tid Vær ude i god tid. Kunder vil gerne være på forkant. Send ud om formiddagen Send ikke nyhedsbreve ud om aftenen! Responsen er bedre, hvis nyhedsbrevet sendes ud i dagtimerne – helst om formiddagen. Nederst i nyhedsbreve: husk altid disse to: VIDERESEND Videresend til en ven, kollega klik her. AFMELD Afmeld nyhedsbrevet ved at klikke her. God fornøjelse Frk. Fortuna __________________________

Frk. Fortuna

Hej Bente. Med mit metier kan jeg kun give dig ret i at nyhedsbrevet er et must i en eller anden form - og det er faktisk tilladt at tænke ud over det velkendte format med kort eller lang tekst i en mail. Dog vil jeg gerne tilføje at det kræver noget at komme dertil. Den vigtigste forudsætning for at du får dine 10 fordele opfyldt er at du gør dit fodarbejde med at finde ud af: hvem er dine læsere og hvad er det de virkelig vil have? hvordan kan du give dem det? hvad vil du gerne have ud af dit nyhedsbrev? hvor meget energi kan du lægge i at kommunikere jævnligt gennem dit nyhedsbrev? kh. Sophie
Hej Bente, Tusind tak for dit indlæg her, det er dejligt at blive bekræftet i vigtigheden af at udsende nyhedsbrev og så ydermere få en del gode "byggeklodser" med i købet... Lev med vildskab i en tæmmet verden! Robert www.livetscirkel.net
Top 10 - derfor skal du udgive nyhedsbreve