Best Practise, når det gælder nyhedsbreve
Send nyhedsbrevet med faste intervaller.
Forhåbentlig er værdien af dit nyhedsbrev så stort, at dine læsere ser frem til at modtage det. Så skuf dem ikke. Lav en handlingsplan, der sikrer, at du udgiver et nyhedsbrev med faste intervaller. Om det er en gang om ugen, hver 14. dag eller noget andet er ikke så afgørende. Det handler om at leve op til modtagernes forventninger.
Lad der ikke gå FOR længe
Du behøver ikke udgive et nyhedsbrev flere gange om ugen. Og samtidig skal du sørge for, der ikke går for længe. Sender du mindre end en gang om måneden risikerer du, at dine læsere har glemt, hvem du er, og derfor skal du gen-introducere dig selv hver gang du udsender et brev. Så send med 2, 3 eller 4 ugers mellemrum.
80/20 reglen gælder også ved nyhedsbreve
Nyhedsbreve skal mere “uddanne” end de skal sælge. Sørg for at du giver dine læsere værdi gennem dit nyhedsbrev. Lær dem noget, de ikke ved. Husk dem på noget, de måske har glemt. Og lad det fylde 80% i dine nyhedsbreve. De resterende 20% kan du bruge på at sælge dine produkter. Den åbenbare mulighed for salg, skal du selvfølgelig udnytte.
Fokuser på den røde tråd
Sørg for der er en rød tråd mellem dine nyhedsbreve og dine arrangementer. Er det tid til sæsonstart, så lad det være temaet i to-tre nyhedsbreve, hvor du bygger op til sæsonstarten. Tænk over, hvilke elementer, der er ifm. med en holdstart. Forberedelse. Tilmelding. Den bedste start. Sådan sikrer du dig en plads. Det får du ud af det, og…
Del din viden - vær generøs!
Du skal naturligvis ikke skrive en hel bog og fortælle ALT hvad du ved. Men vær ikke bange for at dele din viden med dine læsere. Det du gi’r ud kommer tifold tilbage.
Læs korrektur
Sørg for dit nyhedsbrev er velskrevet og læs korrektur. Hellere en gang for meget end en gang for lidt. Ofte kører skriveprocessen af sig selv, og man har noget på hjertet. Og det er rigtig godt. Især når du læser korrektur og får mundrettet teksten og rettet alle tastefejl.
Start allerede når du har den første e-mail-adresse
Du behøver ikke have flere hundrede e-mailadresser for at kunne udgive et nyhedsbrev. Send nyhedsbreve så snart du har bare den første tilmeldte. Igen handler det om at leve op til de forventninger dine tilmeldte har. Og er der bare én, der har tilmeldt sig, er der én, der har en forventning om at modtage noget fra dig.
Brug et professionelt nyhedsbrevs-system
Lad være med at sende dit nyhedsbrev i outlook. For det første er det for omfattende at gøre nyhedsbrevet personligt. For det andet risikerer du at miste alle adresser, hvis du bliver virus-angrebet og for det tredie virker det ikke professionelt. Samtidig giver det professionelle nyhedsbrevsmodul dig mulighed for at måle, hvor mange, der har åbnet dit brev, læst dit brev, og hvilke links, der har haft den største interesse hos læserne.
Gør det nemt at afmelde sig.
Det er ikke sikkert dine modtagere har lyst til at afmelde sig. Men bare det, at de kan se det er nemt at gøre, gør at de er med åbne overfor dine budskaber. De føler sig fri og beriget. Derfor sørg altid for at have et link til afmelding, og sørg for proceduren virker.
- du er velkommen til at tilmelde dig 2Wellness gratis V.I.P. mailservice __________________________
Kommentarer
log ind eller opret konto for at skrive kommentarer