Markedsføring på nettet Jens Estrup

Blog

Kloden knurrer

Markedsføring på nettet Jens Estrup

Vi kommer ikke længere med naturen og miljøet end vi kommer med os selv. Hvis vi hver især ikke ændrer vores mindset og vores handlinger, så ved vi hvad konsekvenserne for vores klode bliver… de viser sig jo allerede.

For at forstå og forstå er 2 ting

læs mere »

Flygt fra fællesskab

Markedsføring på nettet Jens Estrup

- sådan kommer du i gang

læs mere »

Hvor meget ved du egentlig om det tøj du køber?

Markedsføring på nettet Jens Estrup

”Jeg måtte arbejde fra kl. 8 om morgenen til kl. 22, nogle gange til kl. 4 om natten, hvis der var hasteordrer”.

læs mere »

Lykkens Dag - international umærkelig mærkedag

Markedsføring på nettet Jens Estrup

Lykkens Dag er en international mærkedag som FN opfandt i 2012, da FN for første gang udgav World Happiness Report, som gør status over Lykken i verdens lande.

læs mere »

Hvorfor lykken er så lunefuld

Markedsføring på nettet Jens Estrup

Vi har et ambivalent forhold til lykke. Forestillingen om lykke er nemlig plantet i os side om side med ”Gud”. Et spændingsforhold vi er dømte til at forholde os til. Og hvor ingen undslipper. Hvad er problemet?

Gud og mammon
”Lykke” og ”Gud” er forbundne. I dag er buen dog spændt til bristepunktet. For mammon-mennesker er lykke forfængelighed; en ”ret” til at forbruge og forkæle sig selv, en selviscenesættelse hvor jeg ser mig selv udefra omgivet af varer, paradisiske scenarier. Problemet er at der i selviscenesættelsen (”hvordan ser det ud fra vejen?”) overskygger oplevelsen og nydelsen af lykke. Spontaniteten; at glemme sig selv, hengive sig, at blive i ét med, ryger når vi ser os selv ude fra. Søger vi udelukkende efter behag (den vulgære udgave af Wellness) lever vi ikke på egne betingelser men på ”andres” forventninger og opfattelser. Altså en ud-af-kroppen oplevelse på den ufede måde.

læs mere »
Abonnér på indhold
Markedsføring på nettet Jens Estrup's blog